Ingeburgerd en wel! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Babette Mooij - WaarBenJij.nu Ingeburgerd en wel! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Babette Mooij - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd en wel!

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

19 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Rigthio, tijd voor een nieuw stukje!Al 5,5 week in het mooie Melbourne en dus nog maar 4,5 maanden als au pair te gaan en nog maar 6 maanden van huis verwijderd. Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om naar huis te gaan, maar de dagen en weken gaan hier zoooo snel!

Het leven gaat hier eigenlijk z'n gangetje. Veel werken doordeweeks en in de weekenden lekker vrij om leuke dingen te doen. Na 2 hele warme en waaiende dagen (40<) vorige week waren er overal in Victoria grote bosbranden, waaronder eentje op 25 minuten afstand van mijn huis. Iedere keer buiten kwam er een dikke rooklucht op je af en door de rook kon je de bergen niet eens meer zien. Inmiddels geen bosbranden meer, maar vandaag de eerste tropische storm gehad. Echt stortregen, maar echt stortregen geen Nederlandse bui en onweer zo hard had ik het nog nooit gehoord. Ook de temperatuur was hier nog maar 16 graden vandaag, terwijl het gisteren 32 graden was. Ze zeggen dat je hier soms 4 seizoenen in 1 dag kan hebben en dat is waar! Vanmorgen Emily naar school gebracht met stralende zon in mijn korte broek en ik was nog niet binnen of het begon te stormen en nu zit ik in een lange broek met een vest aan. Dus.

In de weekenden vermaak ik me met een hele groep Nederlandse meiden ook prima! Dagjes strand, st Kilda festival, barbecueën naast het strand, sea life en shoppen, het leven is goooood. Deze zaterdagnacht is er een white night, van 7pm tot 7am allerlei dingen te doen in de stad. Het weekend daarna doe ik de colorrun (lopend hahaha).

Mijn engels gaat ook super goed, al ben ik wel bang dat ik met een heel oncharmant Australisch slang accent thuis ga komen. Zo zeg ik inmiddels al; I reckon you need a chook, rightio?

Rijden hier gaat eigenlijk ook prima, alleen het parkeren is een drama. Als ik boodschappen ga doen parkeer ik standaard op een invalidenplek omdat dat veel bredere plekken zijn. Achja, moet kunnen met een internationaal rijbewijs.

Mijn reisplannen voor over 4,5 maand komen inmiddels ook al een beetje op gang. Ik wil een camper huren en dan de oostkust (great barrier reef, withsunday island, surfers paradise etc.) afreizen richting Cairns of misschien wel Darwin. Misschien niet allemaal met camper, maar iniedergeval het grootste gedeelte. Ik moet nog even kijken hoe alles loopt, maar dat lijkt me het leukst om te gaan doen!

Tuurlijk mis ik jullie soms wel een beetje, maar voorlopig heb ik het nog teveel naar mijn zin om jullie HEEL erg te missen.

X

  • 19 Februari 2014 - 11:53

    Jevader:

    A chook? Daarvan kan ik echt niet verzinnen wat dat zou betekenen?
    Gisteravond je pyamabroek gewassen, die vond ik nog in je bedje. Nu is er echt NIKS losslingerend meer van jou in huis :-( Denk dat ik maar wat kleding van je los door de woonkamer ga strooien om toch een beetje het goede gevoel te krijgen ;-)

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under!

.

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Almost done working!

31 Maart 2014

Zo'n fijn leven!

19 Februari 2014

Ingeburgerd en wel!

31 Januari 2014

Eerste weken

10 Januari 2014

Bijna Bijna Bijna!
Babette

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4991

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 20 Augustus 2014

Down under!

Landen bezocht: