Eerste weken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Babette Mooij - WaarBenJij.nu Eerste weken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Babette Mooij - WaarBenJij.nu

Eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Babette

31 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Oke, ik moet er aan geloven. Inmiddels zit ik hier al ruim 2 en halve week en word het tijd om wat te schrijven. Sommige mensen kennen mij te goed en geloven niet dat ik het vol ga houden om zo nu en dan een blog te schrijven. Maar tot nu toe bewijs ik mezelf! Om te beginnen het gaat goed, ik leef nog, lig (nog) niet in een ziekenhuis en heb het inmiddels goed naar mijn zin!

Na een lange vlucht kwam ik midden in de nacht met 34 graden aan in Melbourne. Ik kwam aan tijdens de hittegolf met temperaturen van 45 graden. Ik vind de zon fijn, maar geloof me, met 45 graden wil je niks anders dan binnen zitten met de airco aan. Het hostel waar ik de eerste 2 nachten sliep had geen airco dus dat was 1 groot feest! Mijn eerste dag in Melbourne ging ik dus maar de stad in om dingen als een simkaart en bankrekening te regelen en daarna de stad te gaan bekijken. Super mooi, heel groot en super veel verschillende populaties. Al snel hield ik het door de hitte voor gezien en ben ik weer naar het hostel gegaan.

De volgende dag werd ik door mijn hostmom en 1 van de kindjes opgehaald uit het hostel. Hele goede eerste indruk, hele vriendelijke mensen, lieve kindjes en een super grote en mooie eigen kamer en badkamer. Mijn kamer hier is ongeveer 5 keer zo groot als mijn minikamertje in Nederland haha.
Na 3 dagen om een beetje te wennen aan het gezin, hun opvoeding en hun gewoonten was daar dan mijn eerste werkdag. Prima dag gehad toen. Lekker gewandeld, boodschappen gedaan, wat schoongemaakt, maar vooral veel met de kindjes gespeeld. Zodra de moeder niet in de buurt is vind baby Daniel me leuk en krijg ik alleen maar kusjes en knuffels, maar zodra zijn mama in de buurt is ben ik een stuk minder leuk haha. Emily is een super lief meisje, maar met haar 11 jaar wel een beginnende puber wat ik dat weer heel erg grappig vind, maar haar moeder iets minder. Inmiddels ben ik er verantwoordelijk voor dat ze haar kamer netjes houd en de rommel achter haar kont opruimt en naar mij luistert ze prima! Misschien komt dat doordat ik dagelijks met haar schilder, mountainbike, winkel en klets. Ze vind het maar al te leuk dat ze nu iemand heeft om haar de hele dag te vermaken! Vanaf maandag gaan mijn dagen veranderen, de zomervakantie is hier dan afgelopen en ik mag Emily naar school gaan brengen en ophalen en haar lunchpakketje klaarmaken.

Vorige week was mijn tweede vrije weekend en toen heb ik met wat Nederlandse au pairs in de stad afgesproken voor Australia day, wat vergelijkbaar is met Koninginnedag in Nederland. Hele leuk dag gehad. Mijn derde vrije weekend begint morgen en is al helemaal volgepland met een dag st Kilda festival en een dagje strand. Soms ga ik een doordeweekse avond ergens wat drinken met wat mensen dus ik vermaak me prima!

De mensen die me kennen geloven nooit dat alles echt zo goed is gegaan als in dit verhaal hierboven. Dus hieronder ook nog maar een lijst met mijn pechdingen.

- naast een bejaarde gehandicapte vrouw zitten in het vliegtuig waardoor je haar eten moet openmaken en haar iedere keer dat je naar de wc moet uit en in haar stoel moet tillen.
- midden in de nacht op het vliegveld staan en horen dat je transfer niet kan komen.
- op je eerste avond in Melbourne bovenin een stapelbed liggen en door degene onder je je telefoon vanuit het stapelbed aan duigelen laten vallen waardoor je een nieuwe moet kopen.
- geen airco hebben in een hostel met 45 graden.
- je nieuwe laarsjes van 1 week oud in het hostel vergeten.
- gebeten worden door een reusachtige spin.
- een oriëntatie van 2 dagen bijboeken die uiteindelijk maar 1 uur duurt.
- 's avonds je hostmom roepen omdat je er van overtuigd bent dat er iemand op het dak loopt die je dan lachend verteld dat dat hele grote aapdingen zijn en dat dat heel normaal is.
- je bikini in Nederland vergeten.

Zo dat was het tot nu toe wel. Ik denk dat jullie snel weer van me horen!



  • 31 Januari 2014 - 15:59

    Gaylord:

    <3 mis jou

  • 31 Januari 2014 - 22:15

    Emily:

    Super leuk om te lezen Babsie, en fijn dat je het naar je zin hebt!!

  • 31 Januari 2014 - 22:59

    Wil:

    Hoi Babette Fijn dat je het naar je zin hebt in Melbourne .Leuk verslag en geniet er van.

  • 06 Februari 2014 - 07:41

    Jolanda:

    Echt leuk om te lezen Babette en fijn dat je het zo naar je zin hebt! groetjes van ons allevier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under!

.

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Almost done working!

31 Maart 2014

Zo'n fijn leven!

19 Februari 2014

Ingeburgerd en wel!

31 Januari 2014

Eerste weken

10 Januari 2014

Bijna Bijna Bijna!
Babette

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 4982

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 20 Augustus 2014

Down under!

Landen bezocht: