Zo'n fijn leven! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Babette Mooij - WaarBenJij.nu Zo'n fijn leven! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Babette Mooij - WaarBenJij.nu

Zo'n fijn leven!

Blijf op de hoogte en volg Babette

31 Maart 2014 | Australië, Melbourne

De tijd gaat veeel te snel. Ik zit hier al ruim 2 en halve maand en ben dus al halverwege mijn Au Pair tijd. Gelukkig heb ik daarna nog een week of 7 om rond te reizen.

Het leven is hier heerlijk, maar zoals sommige mensen denken, is het niet 1 grote vakantie. Afgelopen week heb ik gewoon 45 uur gewerkt. Wat ik overigens helemaal niet erg vind met de 2 schatjes van kinderen waar ik voor moet zorgen. Zoals mijn moeder weet, had ik in Nederland een hekel aan stofzuigen, de was, opruimen, de afwas en ga zo maar door, maar hier doe ik het eigenlijk met gemak. Vaak gaat om 's ochtends 6 uur de wekker, baby voeren, lunch voor Emily klaar maken, Emily wakker maken, Emily haar haar doen, Emily op school afzetten en daarna het huishouden met een baby die om me heen kruipt. Netjes 3x per week stofzuigen en dweilen, badkamers en wc's schoonmaken, de was doen en het huis netjes houden. En dan alsnog heb ik zat tijd over om overdag met Daniel naar het zwembad te gaan of te picknicken in het park voordat ik Emily weer op moet halen. Ja, ik ben best een beetje trots op mezelf!

De meeste weekenden ben ik vrij en ik heb veeeel gedaan afgelopen weekenden. De colorrun, skyhigh op de Dangenong mountains, de great ocean road, Tasmanië en heel veel picknicken in de stad! De great ocean road was echt awesomeeee, zo super mooi! Zaterdag ochtend om 7 uur in de stad opgehaald en vervolgens 2 super leuke dagen met leuke mensen gehad. Ik zat toen al 2 maanden in Australië en zag toen pas voor het eerst een koala, walibi, kangaroe en emu! Tasmanië is ook echt super mooi, heel anders dan de plek waar ik in Melbourne woon. Overal zijn bergen, bossen en zee. Ik sliep in een huis in de valley, onder de berg sleeping beauty. 'S ochtends uit het raam zag je dan alleeeen maar bergen en bomen, heel wat anders dan het drukke Nederland of Melbourne.

Ik mis Nederland totaaal niet, maar alle lieve mensen natuurlijk wel. Af en toe is het best lastig als je ziet dat het leven in Nederland gewoon door gaat en dat je zoveel leuke dingen mist, maar dan bedenk ik weer dat ik maar mooi in Australië zit! Zolang jullie me maar niet vergeten!

Ondertussen staan mijn reisplannen zo ongeveer ook vast. Vanaf begin/midden juli ga ik samen met Tessa en Nadia, 2 andere Nederlandse au pairs, de oostkust afreizen richting Cairns. Met een backpackers bus gaan we in een maand alle toeristische dingen bezoeken en slapen we steeds in andere hostels. Zo gaan we naar Sydney, Bleu Mountains, Surfers Paradise, Byronbay, Goldcoast, Noosa, Rainbow beach, Fraser Island, Airlie beach, Whitsundays, Magnetic Island, Great barrier Reef en gaan we surfen en snorkelen! Na deze maand blijf ik dan nog een weekje met Tessa in Cairns om daarna nog een kleine 2 weken naar Thailand te gaan! Althans, ik ga naar Thailand als ik het met mijn ticket en paspoort kan regelen, maar dat kom wel goed denk ik! Het duurt nog veeel te lang voordat ik dit allemaal ga doen, maar het komt steeds dichterbij! :)

Met mijn engels gaat het super goed, maar mijn Nederlands word steeds slechter haha. Soms weet ik gewoon echt het Nederlandse woord niet meer, maar alleen het Engelse woord. OEPS.

Tot over 4,5 maand, kusjeessss!

Oh en mam, je zou mijn kamer en badkamer moeten zien. Zo schoon en opgeruimd. Je zou trots op me zijn!

  • 05 April 2014 - 11:41

    Ria Frowijn:

    Hallo Babette,

    Even een berichtje van oma,

    Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt,En dat je zoveel kan reizen,heel leuk om alles te te lezen. Hier gaat

    alles goed Maandag ga ik gezellig naar Alphen met mamma naar Noordwijk, om even alles te bekijken

    voor de bruiloft.

    Het is hier gelukkig mooi weer ,dus lekker in de tuin/


    Ik heb je opgebeld maar kreeg geen gehoor,maar we horen wel veel van je ook kijk ik steeds op

    facebook.

    Lieve schat geniet van alles en van de leuke kindertjes.

    Veel leifs oma Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under!

.

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Almost done working!

31 Maart 2014

Zo'n fijn leven!

19 Februari 2014

Ingeburgerd en wel!

31 Januari 2014

Eerste weken

10 Januari 2014

Bijna Bijna Bijna!
Babette

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 4978

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 20 Augustus 2014

Down under!

Landen bezocht: